Slaapproblemen zelf oplossen hoe dan?

slaapproblemen oplossen zonder medicatie

Slaapproblemen oplossen en Inslaapproblemen oplossen

Zelf-Hulp » Ziektebeelden » Slaapproblemen oplossen en inslaapproblemen oplossen

Slaapproblemen oplossen

Slaapproblemen de grootste is INSOMNIA: Slapeloosheid. Inslaapproblemen kind, slaapproblemen oplossen en slaaproblemen oorzaken passeren de revue. Wat is slapeloosheid? Slapeloosheid (insomnie) is een slaapstoornis, waarbij je slecht kan slapen en dus geen normale slaap hebt, gepaard gaande met functioneringsklachten overdag. Je spreekt over normale slaap als je vijf tot tien uur slaapt. Alles minder dan 5 uur is INSOMNIA.

Wat voor slaapproblemen zijn er nog meer?

Naast slapelooslijsheid kan jij of je kinderen ook last hebben van:

  1. snurken
  2. slaapwandelen
  3. praten in je slaap
  4. tandenknarsen
  5. in bed plassen
  6. vaak naar toilet gaan
  7. om je heen slaan
  8. slikken tijdens je slaap
  9. stoppen met ademen

Regelmatig zie ik in mijn praktijk clienten met slapeloosheid in combinatie met 1 van deze 9 slaapproblemen. In 2018 jaar had ik op 1 ochtend 4 clienten met slaapproblemen. Dit bekende vier keer hetzelfde vertellen hetgeen telkens kostbare tijd kost. Bovendien dienen de twee daarop volgende consulten validatie vragen gesteld te worden, mocht het niet elke nacht goed zijn gegaan.

Het opvolgen van de set aan instructies luistert heel nauw. Mentale saboteurs laten clienten onbewust afwijken van deze waardevolle instructies. Om deze reden heb ik als service deze informatie in een gratis online cursus aangeboden. Lekker Opnieuw Leren Slapen.

slaapproblemen en tips van Calimero
Slaap tips van Calimero

Inmiddels is de online cursus steeds uitgebreider geworden door terugkoppeling van clienten. Druk op de blauwe knop onder aan dit bericht om ook deel te nemen.

Ten einde raad clienten

Sommige patiënten met extreme slaapproblemen hadden al slaap klinieken in ziekenhuizen bezocht. De neurologen – ook met de beste intenties om patiënten te willen helpen – lukte het niet alle patiënten te helpen. Dat kan je van geen 1 hulpverlener verwachten. Ook niet van mij. We doen ons best. Meestal ligt er een traumatische ervaring of lange conditionering uit de vroege kindertijd aan een zeer extreem slaapprobleem ten grondslag. 

Het is dan zaak om hier samen goed naar te gaan kijken. De angsten van destijds geven zoveel  paniek gedachten, waardoor het makkelijk in slaap vallen (nog) niet lukt. Ook het wakker blijven heeft dan te maken met alert / wakker willen zijn om de traumatische ervaring van destijds niet opnieuw te willen ervaren. De tijd heeft dan als het ware stil gestaan. In werkelijkheid bestaat de tijd ook (spirituele gezien) niet. 

Slaapproblemen bij crisis

Het mentale denken is ook overactief als een client door een crisis heengaat in zijn of haar leven. Het s’nachts wakker liggen en piekeren is dan de naald van een LP welke in dezelfde groef blijft hangen. Een psychose of er tegen aanzitten, een burn-out en slaapproblemen horen dan bij elkaar. Het is dan belangrijk om een reguliere arts te consulteren. Het is de vraag of slaapproblemen oplossen zonder medicatie dan wel verstandig is.

Slaapproblemen de baas de slaaf van het mentale denken

Een mentale saboteur kan het proces van opnieuw leren slapen in de weg zitten. Alle (grappige) opmerkingen rondom jouw slaapgedrag kan je beter niet meer uiten en delen met derden. Je praat namelijk ook tegen jouw onderbewustzijn.

  • ik kan niet goed slapen
  • ik word elke nacht wakker om 3 uur
  • het lijkt dat ik de nachtwacht ben
  • ik kan niet aan 1 stuk doorslapen
  • ik wordt elke 3-4 uur wakker
  • moet er vaak uit om te plassen
  • ik zet de TV wel aan dan val ik tenminste in slaap
  • ik ben altijd een slechte slaper geweest
  • kan niet zonder een slaappil om in slaap te vallen
  • ik neem 2 biertjes anders val ik niet in slaap
  • ik ben overal geweest voor hulp en niets hielp
  • door de vele gedachten kom ik niet in slaap
  • ik ben doodmoe van mijn slaapprobleem
  • ik heb mijn dag en nacht ritme omver gegooid

Je bent de slaaf geworden van jouw mentaal denken. Je kan weer de meester worden over jouw slapen mits je de instructies van de cursus Lekker Opnieuw Leren Slapen goed opvolgt. EN BOVENDIEN goed jouw mentaal denken observeert en een halt toeroept qua sabotage gedachten. Onderaan dit bericht kan je via de blauwe knop je zelf aanmelden.

Slaappillen lossen slaapprobleem niet op

Met slaappillen en of alcohol geef je het heft uithanden en wordt je een slaaf van jouw mentaal denken. Dit is een situatie welke je eigenlijk niet wilt. Doordat 1.000.000 Nederlanders slaappillen slikken, wil het niet zeggen dat dit gezond is. Zeker niet op lange termijn. 

Je mentaal denken houdt je wakker. Te veel gedachten.  Zowel je hoofd als je hart hebben een energiebol. In je hart energiebol kan je door overgave in slaap vallen. Zolang de aandacht bij je hoofd energiebol blijft kan je niet makkelijk inslapen.  Slaapproblemen qua het inslapen, zijn dus een kip en ei probleem met vaak een jarenlange conditie. Jou op een juiste manier  te leren de aandacht te richten op de hart energiebol biedt de uitkomst!

De Yoga van het Slapen

Vanuit het Tibetaans Boeddhisme zijn er meditaties voor gevorderden in de Hoogste Yoga Tantra. Deze omvat in totaal 11 Yogas. De Yoga van het Slapen is 1 van deze 11 en in deze eeuwenoude instructies zijn zeer veel details opgenomen.  

Deze sublieme instructies heb ik aangepast aan deze tijd en sterk versimpelt door overbodige technische meditatie instructies achterwege te laten en volledig te vertrouwen op de kracht van de eeuwenoude overleveringslijn met goeroes. En de mantra voor Yoga Nidra of te wel de Yoga van het Slapen. OM MANI PADME HUM.

In beginsel heeft de meditatie en mantra een zuiveringskracht, zodat je minder obstakels in jouw leven (dag & nacht) tegenkomt. Je leert de atmosfeer van je slaap te sturen. Dezelfde techniek kan je later ook voor de dag toepassen.

Slaap tip kies hartcentrum om snel in slaap te vallen

Wat de meeste mensen niet weten is dat je op verschillende locaties of energie centra in slaap kan vallen en dat slaapproblemen daar 1 op 1 mee samenhangen.

slaapproblemen en kiezen hartchakra

  1. je valt in slaap in jouw derde oog energiebol (violet)
  2. ook kan je in slaap vallen in jouw keel energiebol (blauw)
  3. bij voorkeur val je in slaap In jouw hart energiebol (groen)
  4. bovendien kan je in jouw heiligbeen energiebol (oranje) in slaap vallen

Tijdens deze cursus leren we je in jouw hart energiebol in slaap te vallen.

In je hart slaap je gemiddeld 7-9 uur en heb je geen geheugen over jouw slaap. Hierdoor rust het lichaam heel goed uit. Je krijgt de mogelijkheid om diep in slaap te vallen. 

Slaapproblemen licht slapen als je in je derde oog in slaap valt

In je hoofd slaap je maar 2-3 uur en wordt je wakker door gedachten. Je lichaam rust onvoldoende uit omdat de slaap kwaliteit niet diep is. Het is een hele lichte slaap. En ook een te korte slaap.

Als je in je keel centrum in slaapt valt

In je keel centrum slaap je maar 5-6 uur en wordt je wakker door zeer heldere dromen. De slaap is meestal half diep en ontstaat vaak – zonder dat je iets bewust doet – net voor het wakker worden vanuit een diepe hartslaap. Ben je een zeer gevorderde meditatie beoefenaar dan train je alleen nog maar door in het keel centrum in slaap te vallen. Hiermee wordt je de meester over jouw slaap en stuur je welke droom zich ontvouwd. 

Als je in je heiligbeen chakra in slaapt valt

In je heiligbeen centrum kom je in een meditatieve toestand waarbij je heldere vliegdromen ervaart en wordt je door de extase wakker. Dit is ook voor gevorderden in de Yoga van het Slapen. 

Vraag over jouw slaapprobleem?

In de online cursus hebben bijna honderd mensen al vragen gesteld en is er antwoord op gegeven. Dus druk op die blauwe knop en meldt je aan als deelnemer. Jouw slaapproblemen oplossen zonder medicatie !

Deel met jouw netwerk dit bericht

Corona Pro Deo Afstand (na) behandelingen
Meer UITLEG klik hier